Poznaj historię firmy Czemar
Wieloletnie doświadczenie i wysokie kwalifikacje zawodowe naszych techników serwisu gwarantują obsługiwanej firmie przeprowadzenie prac w sposób zapewniający pełną sprawność posiadanego parku maszynowego.
Okresowe przeglądy gwarancyjne, Okresowe przeglądy pogwarancyjne, Obsługa posprzedażowa, Remonty sprężarek i wiele więcej.
Firma Czemar powstała w 2006 r. decyzją Marka Staruszkiewicza, właściciela i obecnego Prezesa Spółki. To on - po analizie „za i przeciw” - zdecydował o zakończeniu pracy w jednej z wrocławskich firm i rozpoczęciu własnej działalności gospodarczej.
Analiza "za i przeciw" doprowadziła go do decyzji o założeniu firmy, której pierwotne cele i wyzwania stanowiły solidną podstawę dla przyszłego rozwoju.
W tym samym czasie Marek zaproponował współpracę Czesławowi Wilkowskiemu, doświadczonemu specjaliście od obróbki i skrawania z tytułem mistrza tokarza. Czesław, obecny Dyrektor techniczny i Pełnomocnik ds. nadzoru i zarządzania jakością, włączył się do projektu, wspólnie kreując podstawy firmy.
W pierwszym etapie istnienia firma zyskała nazwę Czemar-Serwis, jak sama nazwa wskazuje, od imion założycieli: Czesława oraz Marka.
Początki działalności firmy były raczej skromne - Czemar dzierżawił pomieszczenie warsztatowo-garażowe po byłej mleczarni. Jej właściciel, jak większość polskich przedsiębiorców w tamtych latach, zaczynał rozwój firmy w przysłowiowym garażu, ale wtedy to było coś!
Początki działalności i pierwszy warsztat
Początki działalności firmy były raczej skromne. Czemar dzierżawił pomieszczenie warsztatowo-garażowe po byłej mleczarni. Jej właściciel, jak większość polskich przedsiębiorców w tamtych latach, zaczynał rozwój firmy w przysłowiowym garażu, ale wtedy to było coś!
Rozszerzenie działalności o usług audytu.
Właściciel - Marek wiedział wszystko o dmuchawach i sprężarkach, ponieważ w poprzedniej firmie był serwisantem.
Z kolei wspólnik - Czesław czerpał tę wiedzę od niego. Uczył się jak rozbierać, a następnie składać kolejne maszyny. Zaczynał od dmuchaw, by skończyć na sprężarkach śrubowych.
Do dzisiaj Panowie wspominają tę radość oraz satysfakcję z wyremontowanych pierwszych dmuchaw. Wspólników rozpierała duma, że utrzymują się na rynku sprężonego powietrza i dają radę!
Osiągnięcie rentowności i zatrudnienie kolejnych pracowników do zespołu.
Pozyskanie nowych klientów i zwiększenie liczby powracających.
Firma przeniosła siedzibę na większą powierzchnię warsztatowo-magazynową, zbudowaną od podstaw. Nowa siedziba zapewniła firmie nie tylko większą przestrzeń, ale także lepsze warunki do rozwijania swoich działań.
Kolejne lata to okres dynamicznego rozwoju firmy, który obejmował zakupienie niezbędnego sprzętu do wykonywania remontów: drugą tokarkę, szlifierkę do płaszczyzn, szlifierki specjalistyczne, piłę do cięcia stali, prasę, wyważarkę (jedną z najnowszych w Polsce), sprzęt do metalizacji i do pomiaru drgań.
Dzięki prężnie działającej firmie Czemar Serwis powstaje druga firma Czemar Sp. z o.o.
Powstał "Park maszyn używanych" o powierzchni 1000 mkw mieszczący się w nowo wybudowanym pawilonie.
W 2021 roku firma podjęła odważną decyzję o zmianie logotypu na bardziej nowoczesny i minimalistyczny. Nowy logotyp odzwierciedla teraźniejszość firmy oraz jej obszar działalności związany ze sprężonym powietrzem, dmuchawami i sprężarkami.
Rok 2022 przyniósł nową erę dla firmy Czemar, wprowadzając na rynek własną linię kompresorów tłokowych, obejmującą modele: Airgroter, Lewander, Zonder i Sprinter.
Firma zdecydowanie wkroczyła na rynki zagraniczne, nawiązując współpracę z partnerami we Francji i krajach arabskich, co poszerzyło jej zasięg globalny.
Rozwinięcie firmy o intensywniejszą sprzedaż stacji kontenerowych i sprężarek Alup.
W listopadzie 2022 roku firma opublikowała nową, bardziej nowoczesną i intuicyjną stronę internetową. Strona ta nie tylko prezentuje pełen zakres usług i produktów oferowanych przez Czemar, ale także ukazuje atmosferę pracy w firmie. Wprowadzono także wielojęzyczność, otwierając firmę na klientów z zagranicy.
W 2023 roku firma rozpoczęła współpracę z innymi przedsiębiorstwami w dziedzinie odzysku ciepła, dążąc do efektywności energetycznej i zrównoważonego rozwoju.
Czemar-Serwis postawił na rozwój działalności – wszystkie zarobione środki przeznaczano na inwestycje, tj. zakup nowych narzędzi niezbędnych do prac naprawczych. Na tym etapie funkcjonowania, na zlecenia – serwisy współpracownicy jeździli swoimi prywatnymi samochodami.
Do dzisiaj najstarsi pracownicy Czemar pamiętają kultowego Opla Vectrę.
Chcąc zdobywać nowe rynki, ośmiogodzinny dzień pracy nie istniał. Pracowano do pomyślnego zrealizowania zlecenia, nawet 20 godzin dziennie!
Od początku istnienia firmy postawiono na kompetencje i uczciwą, rzetelną pracę u podstaw, dlatego systematycznie zgłębiano wiedzę na temat remontów dmuchaw i sprężarek śrubowych.
Dobry kontakt z klientami, którzy wracali do Czemar, ułatwiał pracę, a tej – z miesiąca na miesiąc – było coraz więcej.
Po dwóch latach działalności, powiększono siedzibę o pierwsze nowe pomieszczenie. Zainwestowano też w nowy sprzęt, tj. tokarkę, która była niezbędna przy remontach i regeneracji elementów powierzanych firmie urządzeń.
Po pierwszych dwóch latach samodzielnej pracy, ze względu na nawał zleceń i biurowych obowiązków, które współtwórcy Czemar musieli wykonywać samodzielnie po godzinach, postanowiono zatrudnić pierwszego pracownika.
Firma weszła w nowy etap rozwoju – zainwestowano w komputer, a pracownicy zaczęli tworzyć archiwum zdjęć, które było pomocne w analizie uszkodzeń sprzętu do remontu.
Ciężka praca, otwartość na nowe technologie i innowacje zaowocowała dynamicznym rozwojem marki. Czemar-Serwis systematycznie powiększał rynek i zdobywał jego nowe obszary.
Od nitki do kłębka – w kolejnych latach działalności Czemar-Serwis umacniał swoją pozycję na rynku. Wynajęto nowe lokum, by powiększyć powierzchnię warsztatowo-magazynową. Zatrudniono kolejnych pracowników – mechaników, spawaczy i serwisantów. Zainwestowano w nowe służbowe pojazdy.
Flota 28 samochodów serwisowych niezbędnych, by na wysokim poziomie świadczyć usługi.
Czemar-Serwis szkolił także młode pokolenie mechaników – to tu zdobywali wiedzę praktyczną i poznawali to, czego w szkole ich nie nauczono.
Wysiłek i starania twórców Czemar-Serwis zaowocowały dynamicznym rozwojem firmy. Kolejnym krokiem stała się budowa od podstaw nowego biurowca połączonego z warsztatem o powierzchni 1000 m2.
w branży sprężonego powietrza
o zróżnicowanych parametrach
z całej Polski
Prężnego rozwoju firmy nikt nie był już w stanie zatrzymać. Kilkuletnie starania, praca od podstaw i systematyczne, przemyślane inwestycje dały wymierny efekt. Zbudowano od podstaw siedzibę firmy, która do dzisiaj mieści się na Opolszczyźnie w Wilkowie.
Kupiono nowe, profesjonalne narzędzia niezbędne do remontu urządzeń, w tym drugą tokarkę, szlifierkę do płaszczyzn, specjalistyczne szlifierki, piłę do cięcia stali, prasę, jedną z najnowszych w Polsce wyważarek oraz sprzęt do metalizacji i pomiaru drgań. Ponadto zakupiono nowe samochody służbowe i busy. Także kolejni pracownicy znaleźli zatrudnienie w Czemar-Serwis.
Na gruncie poczynionych inwestycji oraz coraz silniejszej pozycji na branżowym rynku, powstała nowa firma, Czemar Sp. z o.o. z Prezesem i Dyrektorem Handlowym, Markiem Staruszkiewiczem, Dyrektorem ds. Administracyjnych i Prokurentem, Joanną Staruszkiewicz oraz Dyrektorem technicznym i Pełnomocnikiem ds. nadzoru i zarządzania jakością, Czesławem Wilkowskim.
Tym samym z osób fizycznie pracujących w firmie, współtwórcy Czemar zajęli stanowiska kadry zarządzającej Spółką, w obowiązkach której znalazło się między innymi szkolenie nowych pracowników oraz rozwijanie firmy na nowych rynkach i horyzontach. Rozbudowa infrastruktury, nowe produkty i inwestycje szły w parze z rozwojem kompetencji zarządu.
Czemar Sp. z o.o. wspiął się na kolejny poziom rozwoju, z profesjonalnym zarządzaniem Spółki.
Wartości nadrzędne, jakimi kierowano się od początku istnienia firmy, pozostały aktualne do dzisiaj. Są nimi szeroka, systematycznie zgłębiana wiedza, jakość usług, sumienność, rzetelność, uczciwość i dyscyplina.
Nasze produkty są owocem doświadczenia, pozyskanej wiedzy oraz innowatorskiej myśli technologicznej.
Ugruntowując pozycję marki na rynku, dbając o głoszone wartości oraz pielęgnując cząstkę siebie włożoną w jej rozwój, właściciele Spółki jednogłośnie twierdzą, iż „Sukces jest tyle wart, ile czasu mu poświęcono”.